2014-09-15

Őszi kreatív

Kíméletlenül itt az ősz. Színesedik a természet.

Mondom ezt azért is, mert az ablakon kinézve így szeptember elején reggelente csöpögős világot látok langyos napfény helyett, de ettől fontosabb őszjelző, hogy megjelentek a piacokon, út szélén áruló termelőknél a színes dísztökök.      

Melyeknek én nem tudok ellenállni.  

Így volt ez már több évvel ezelőtt is, amikor egy-egy rajzórám előtt kosárral, benne pedig természetesen az általam termesztett dísztökökkel együtt megindultam az iskola felé.


Kihagyhatatlan téma volt, minden évben, többször, különböző megoldással előhúztam a dísztökös rajzi feladatokat a fiókból.

Hétvégén és ma reggel is beszereztem néhány darabot azzal a céllal, hogy majd történik velük valami. Történt. Rakosgatni kezdtem ide-oda, majd készítettem néhány fotót a kísérletezgetésről.



A termések mellé néhány őszi növényt is felhasználtam. Egyik kedvencem a díszkáposzta.




Az egynyári virágokat felváltandó kerültek a dísztökök, az erica és a káposzta közös virágládába. A fagyok beálltáig még szépen díszítenek, enyhítve így a lassan kopárrá váló udvar látványát.




Már kaphatók a kisebb, nagyobb méretű krizantémok is. Ablakba, teraszra, kaspóba, díszcserepekbe, kosarakba téve szintén "hangulatkeltő funkcióval" bírnak.  




Ezeket a terméseket azonban bevittem a lakásba. Miután lemostam mindegyiket, kerestem egy nagyobb méretű dísztálat és próbálkozni kezdtem az elhelyezésükkel, bízva abban, hogy megtalálom a számomra leginkább tetsző kreatív ötletet, megoldást.   






Kettő, három darabot tettem egymás mellé, kukoricacsöveket, majd úgy gondoltam, hogy szebb a hatás, ha nem keverem más terméssel az amúgy is színes és mozgalmas formákat. 

Maradt tehát az asztalra helyezett tálon a négy termés. 

A képen is látszik, hogy nem "csak úgy" rátettem az alapra, hanem egyiket-másikat elfordítottam valamilyen irányba. Lehet, sokaknak furán hangzik, de nem mindegy, hogyan helyezzük el egymáshoz képest a tárgyakat, jelen esetben a terméseket. 

Vannak, akiknek annyira jó a szeme, az érzéke ehhez, de biztosan akadnak olyanok is, akiknek fel sem tűnik, hogy az elrendezésnek is szerepe lehet abban, hogyan díszíti környezetünket az az adott tárgy.




A képeket hangulatkeltőnek, inspirációnak szántam, vagy csak arra, hogy elmélázzunk az ősz színein.   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése